„Sumanus ugdymas - įkvėpti mokyti(is). Mūsų sėkmės istorijos“
Tik sumanus švietimas gali ugdyti atsakingą kūrėją. Tik išmintingas ir kūrybiškas ugdytojas gali įkvėpti, skatinti žinių kūrimą, sklaidą ir naudojimą. Anot mokslininko P.M. Senge, besimokanti organizacija yra ta, kurioje žmonės stengiasi plėtoti savo gebėjimą siekti trokštamų rezultatų remdamiesi naujais mąstymo būdais ir kolektyvinėmis aspiracijomis: ta, kurioje nuolat kartu mokomasi mokytis.
Grinkiškio Jono Poderio pagrindinės mokyklos pedagogai taip pat nuolat siekia tobulėti, įsivertinti savo stipriąsias bei tobulintinas savybes, sekti naujausias tendencijas, reflektuoti savo veiklą. Spalio 30 d. mokytojų kolektyvas rinkomės į metodinę dieną, kur dalijomės savo gerąja patirtimi mums visiems aktualiomis temomis. Renginio pradžioje gimnazijos metodinės tarybos pirmininkė Daiva Listauskienė pasveikino visus susirinkusius ir akcentavo, jog visų mūsų pedagogų tikslas – sėkminga pamoka. Kas bebūtų užfiksuota pedagogo plane, vienas iš tikslų visuomet bus mokinio patiriama sėkmė, o pamokos sėkmė priklausys nuo mokytojo gebėjimo ją organizuoti. Kiekvienam pedagogui žinomas posakis, jog neįmanoma visų mokinių visko išmokyti, tačiau visus mokinius galima kai ko išmokyti.
Apie įtraukiojo ugdymo metodų taikymą, siekiant įveiklinti kiekvieną mokinį pamokoje mintimis dalijosi mokyklos psichologė Agnė Burkauskaitė, kuri atstovavo pagalbos mokiniui specialistų metodinę grupę. Klasių vadovų metodinės grupės pirmininkė Nijolė Grigorjevienė savo pranešime pristatė atliktą tyrimą su mokyklos ugdytiniais ir klasių vadovais tema „Individualios pažangos įsivertinimo įtaka asmenybės ugčiai“. Pradinių klasių metodinės grupės atstovė Rasa Poškienė savo pranešime akcentavo koks yra svarbus mokytojo ir mokinio dialogas ugdant bendrąsias kompetencijas. Apie UTA įgyvendinimą, realijas ir lūkesčius humanitarinių dalykų metodinės grupės narių pasisakymais, mintimis pasidalijo Daiva Listauskienė. Fizinių mokslų metodinės grupės pirmininkė Erika Dzežulskienė pristatė ugdymo procese naudojamas internetines sistemas, skaitmenines mokymo priemones, mokymosi aplinkas. Metodinę dieną užbaigėme jaukia ir prasminga refleksija.
Dabartiniai mūsų mokiniai verčia pedagogus mokytis, neatsilikti, pasitelkti naująją edukologiją, eiti pirmyn. Pradėkime tuo, kad ugdymą orientuotume į kiekvieno mokinio asmeninę ūgtį, o asmenybės ūgties tikslas - brandi ir sėkminga mokinio asmenybė, kuri laikosi šių principų: pasirinkimo, pasitikėjimo, sistemingumo, augimo ir bendradarbiavimo. Kaip pasakytų Steenas Larsenas: „Niekas negali kitų ko nors išmokyti, bet mokytojas gali sukurti situaciją, kurioje moksleivis pats ko nors išmoktų.“
Metodinės tarybos pirmininkė Daiva Listauskienė