Sapnų gaudyklės – mistinis amuletas, kurio reikšmė – saugoti ne tik nuo blogų sapnų, bet ir sugrąžinanti į namus džiaugsmą bei ramybę. Tikima, kad pakabinus sapnų gaudykles virš miegamojo lovos taip, kad į jas kristų pirmieji ankstyvo ryto spinduliai, košmarai nustoja kartotis. Voratinklis sugauna blogus sapnus, o geruosius palieka.
Lapkričio 29 dienos popietę Grinkiškio gimnazijoje vyko edukacinis užsiėmimas, kurio metu visi galėjo pasigaminti savo magišką amuletą. Užsiėmimą vedė edukatorė Ema Norvidaitė.
Sapnų gaudyklių gaminimui buvo naudojami įvairūs lankeliai, plunksnos, siūlai, karoliukai... Kūrimo metu moterys stengėsi į rankdarbius sudėti geriausius linkėjimus. Norėjo, kad teigiama energija įkrauta sapnų gaudyklė taptų tikru sėkmę, laimę ir ramybę nešančiu talismanu. Tariame nuoširdų ačiū edukatorei Emai
už visokeriopą pagalbą, idėjas, patarimus edukacijos metu bei gimnazijai padovanotą nuostabią sapnų gaudyklę.
Mokytoja R. Lukaševičienė
Įgyvendinant projektą „Bendrauju – Draugauju – Pramogauju“, finansuojamą Radviliškio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosiomis programos lėšomis, Grinkiškio Jono Poderio gimnazijos I g. klasės mokiniai kartu su auklėtoja Silva Morkūniene vyko į VU Šiaulių akademijos STEAM centrą ir Pabėgimo kambarius.
VU Šiaulių akademijos STEAM centre Robotikos ir informacinių technologijų laboratorijoje vyko tiriamųjų darbų užsiėmimas „Mikrovaldiklių jutiklių programavimas“. Išsiaiškinę mikrovaldiklių ir jutiklių veikimą, mokiniai kūrė, konstravo elektronines sistemas. Dirbdami poromis ne tik pagerino bendravimo, komandinio darbo įgūdžius, bet ir įgijo žinių apie programavimą.
Gerai nusiteikę ir ištroškę nuotykių visi nuvyko papramogauti į Pabėgimo kambarius „QuestRoom.LT“. Viena komanda rinkosi „Černobylis“ kambarį, kita – „Hannibal Lecter“. Abiem komandom užteko duoto laiko sėkmingai išsiaiškinti kambarių paslaptis ir iš jų išeiti.
Pasisėmę žinių, papramogavę, kiek pavargę ir išalkę gimnazistai patraukė link namų. Klausantis įspūdžių, vieniems labiau patiko užsiėmimas STEAM centre, kitiems savo baimės jausmo patikrinimas Pabėgimo kambariuose. O mums, kaip organizatoriams, svarbiausia, kad mokiniai turėjo galimybę vykdyti veiklas už tradicinės klasės ribų, bendrauti ir geriau pažinti vienas kitą, išbandyti komandines užduotis, ir, žinoma, papramogauti.
Besibaigiant metams ir projektui einant į pabaigą, džiaugiamės, kad turėjom galimybę įsigyti įvairių priemonių darbui su mokiniais, organizuoti edukacines, kultūrines, pramogines išvykas. Drąsiai rekomenduojame, esant galimybei, ir kitais metais įstaigoms pildyti paraiškas ir rengti projektus. Kiekvienas projektas – galimybė įgyti žinių, ugdyti įgūdžius ir didinti bendruomeniškumą.
Gimnazijos psichologė Agnė Burkauskaitė
Lapkričio 23 d. Sidabravo gimnazijoje vyko Lietuvos mokyklų žaidynių kaimo vietovių Radviliškio rajono kvadrato gimusių 2011 m. ir jaunesnių varžybos.
Jose varžėsi berniukų ir mergaičių grupės. Mūsų gimnazija kaip ir teikė paraiškas atvyko rungtyniauti su abejomis komandomis, tačiau berniukų ekipa po kovų liko be prizų. Mergaičių komandai atiteko III – oji vieta.
Fizinio ugdymo mok. M. Keniausis
Lapkričio 22d. gimnazijoje buvo organizuota „Tyrėjų diena“. Svečiavosi KTU Studentų Mokslinės draugijos nariai. Studentai organizavo veiklas ,,Cheminiai ekperimentai” ir ,,Inžinerinės dirbtuvės”.
Priešmokyklinukai ir 1-7 klasių mokiniai buvo įtraukti į eksperimentų pasaulį. “Ragavo” verdančios kolos, šaldytų sausainiukų. Stebėjo eksperimentus: chameleonas, lavos lempa, vulkanas, šokančios liepsnos, kalnų oras ir kitus įdomius eksperimentus. Stebėjo “Mėlynojo buteliuko” virsmą į bespalvį, aiškinosi vykstančias chemines reakcijas.
Inžinerinėse dirbtuvėse šeštokai, aštuntokai ir pirmokai gimnazistai analizavo schemas ir litavimo būdu pasigamino LED stroboskopą, šviesoforą ir pypsiuką,
Mokiniai, dalyvaudami tiriamojoje veikloje, patyrė atradimų džiaugsmą, smalsumą, įgyjo naujų žinių apie inžinieriaus, chemiko, elektroniko profesijas.
Antrokai gimnazistai lankėsi Šiaulių arenoje galimybių festivalyje “TAVO PIN KODAS“-tai jaunimui subalansuotas renginys, sukviečiantis moksleivius klausytis įkvepiančių pranešimų, rinktis neformalias veiklas, ieškoti savęs ir tiesiog smagiai leisti laiką.
Renginyje mokiniai išklausė garsių žmonių - Ugnės Siparės, Dovydo Laukio, Luko Kulikausko sėkmingos karjeros istorijų. Išbandė įvairių įmonių, mokymosi įstaigų, organizacijų siūlomas veiklas. Klausėsi grupės “Jauti” koncerto.
Tikėtina, kad gautą informaciją ir patirtį panaudos planuojant tolimesnį savo karjeros kelią.
Karjeros specialistė Reda Bubliauskienė
Lapkričio 21 d. Grinkiškio Jono Poderio gimnazijos geriausieji mokiniai kartu su fizikos mokytoja Erika Džezulskiene ir matematikos mokytoja Nijole Grigorjeviene vykome į Kauną. Ten mes aplankėme Vytauto Didžiojo universiteto botanikos sodą ir pabėgimo kambarį “The way out”
Pirmiausia aplankėme Vytauto Didžiojo universiteto botanikos sodą, kur atlikome cheminius, fizikinius ir biologinius eksperimentus. Po visų eksperimentų mes nuėjome aplankyti pačio botanikos sodo.
Toliau važiavome į pabėgimo kambarį “The way out”. Susiskirstę į tris grupes pradėjome mūsų pabėgimus iš trijų skirtingų kambarių. Visi įveikę užduotis, pasidarėme bendrą nuotrauką.
8 klasės mokinys Gvidas Našlėnas
2023 m. lapkričio 22 dieną Grinkiškio J. Poderio gimnazijos Pašušvio ikimokyklinio ugdymo grupės vaikai keliavo į Pašušvio kultūros namus, kuriuose juos pasitiko Kakė Makė (Pašušvio bibliotekininkė - Lina Lydikaitiene) ir Juokdarys (Pašušvio kultūros namų specialistė - Rima Juozaitienė). Susitikimo metu Kakė Makė ir Juokdarys kartu su vaikais ieškojo pasiklydusių savo ir draugų šešėlių, šoko ir dainavo. Dėkojame Pašušvio kultūros namų specialistei ir Pašušvio bibliotekininkei už nuostabų laiką kartu.
Mokytoja Vitalija Urbutienė
Jau tapo gražia tradicija kasmet Grinkiškio J. Poderio gimnazijoje lapkričio 16 dieną minėti – Tarptautinę Tolerancijos dieną. Šiais metais minime dvidešimt metų, kaip Lietuvoje pradėta minėti Tarptautinė Tolerancijos diena. Šių metų Tolerancijos dienos simbolis - Tolerancijos ŽIBINTAS. Rudenį yra mažiau šviesos, kurios reikia bet kuriai gyvai būtybei. Šviesa asocijuojasi su gėriu, jaukumu, saugumu, pozityvumu. Pasaulyje vykstant kariniams konfliktams, svarbi tampa mintis, jog šviesa turi nugalėti tamsą. Todėl šių metų simbolis – Tolerancijos ŽIBINTAS skirtas nešti toleranciją, gėrį, pakantumą, kuris turi įveikti blogį. Vaikai savo rankomis gamino žibintus, palinkėjo vienas kitam būti tolerantiškesniais, draugiškesniais. Kuo anksčiau mokiniai supras ir žinos tolerancijos žodžio reikšmę, tuo daugiau tolerancijos bus mūsų visuomenėje. Dėkojame visiems prisijungusiems prie Tolerancijos dienos minėjimo veiklų ir linkime būti tolerantiškiems.
Socialinė pedagogė K. Našlėnienė
Grinkiškio Jono Poderio gimnazijos mokiniai ne pirmus metus pasitikrina žinias, dalyvaudami KINGS olimpiados kvalifikaciniame etape. Šiame etape KINGS olimpiada siekia suteikti galimybę kiekvienam mokiniui, nepriklausomai nuo akademinių rezultatų, išbandyti savo jėgas. Dėl to tarptautinė olimpiada KINGS siekia garantuoti kvalifikacinio turo prieinamumą visiems – kvalifikacinis etapas yra nemokamas ir vyksta nuotoliniu būdu. Šiame etape mokiniai turi surinkti daugiau nei pusę galimų taškų, jog galėtų dalyvauti finale, jei norės varžytis dėl geriausių semestro prizų ir diplomų, patvirtinančių pasiektą žinių lygmenį.
Šiemet kvalifikacinis etapas vyko nuo spalio 9 iki spalio 27 dienos. Jame dalyvavo penki 6 klasės mokiniai: Erlanda Kanišauskaitė, Aura Jackutė, Eva Norgėlaitė, Tajus Veverskis, Rimantas Venckus. Vaikai, paskatinti lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos Aušrelės Slabokienės, atliko organizatorių parengtas užduotis. Dalyvavusiųjų nuomone, užduotys buvo įvairaus sunkumo, atlikti jas buvo įdomu.
Jau žinomi rezultatai. Geriausiai lietuvių kalbos užduotis atliko Erlanda Kanišauskaitė, kuri surinko 94,3% visų galimų taškų. Kitiems mokiniams taip pat sekėsi gerai. Visi mokiniai, dalyvavę kvalifikaciniame etape, surinko daugiau nei 50% galimų taškų ir toliau gali dalyvauti šios olimpiados finale. Dalyvavusieji šeštokai gaus lietuvių kalbos olimpiados kvalifikacinio turo sertifikatus. Džiaugiamės mokiniais!
Olimpiada KINGS mokiniams naudinga, nes skatina giliau domėtis mokomaisiais dalykais, padeda įsivertinti savo gebėjimus ir žinias, kelia mokymosi motyvaciją.
Aušrelė Slabokienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja
„Kaip įkvepiame mokinius savivaldžiai mokytis, tobulėti ir bręsti“
Besimokančios organizacijos sampratą išplėtojo amerikiečių mokslininkas P.M. Senge, apibūdinęs besimokančias organizacijas kaip sugebančias atrasti, kaip įtraukti ir įpareigoti žmones mokytis visuose organizacijos lygmenyse. Anot mokslininko, besimokanti organizacija yra ta, kurioje žmonės stengiasi plėtoti savo gebėjimą siekti trokštamų rezultatų remdamiesi naujais mąstymo būdais ir kolektyvinėmis aspiracijomis: ta, kurioje nuolat kartu mokomasi mokytis.
Mūsų gimnazijos mokytojai taip pat nuolat siekia tobulėti, įsivertinti savo stipriąsias bei tobulintinas savybes, sekti naujausias tendencijas, reflektuoti savo veiklą. Spalio 31d. gimnazijos pedagogų kolektyvas rinkosi į aktų salę, kur metodinių grupių atstovai pasidalino savo gerąja patirtimi mums visiems aktualiomis temomis. Renginio pradžioje gimnazijos metodinės tarybos pirmininkė Daiva Listauskienė pasveikino visus susirinkusius ir akcentavo, jog visų mūsų pedagogų tikslas – sėkminga pamoka. Kas bebūtų užfiksuota pedagogo plane, vienas iš tikslų visuomet bus mokinio patiriama sėkmė, o pamokos sėkmė priklausys nuo mokytojo gebėjimo ją organizuoti. Kiekvienam pedagogui žinomas posakis, jog neįmanoma visų mokinių visko išmokyti, tačiau visus mokinius galima kai ko išmokyti.
Apie šiuolaikinę pamoką savo mintimis dalijosi fizinių mokslų metodinės grupės atstovė Silva Morkūnienė, kuri skaitė pranešimą tema „Šiuolaikiškos pamokos vadybos pokyčiai ir aktyvus kiekvieno mokinio mokymasis“. Klasių vadovų metodinės grupės pirmininkė Nijolė Grigorjevienė pasidalino savo patirtimi kaip stebi mokinių individualią pažangą ir pristatė formas, kaip kiekvienas klasės vadovas su savo ugdytiniais tai analizuoja ir fiksuoja. Pradinių klasių metodinės grupė vadovė Birutė Dučinskienė savo pranešime akcentavo koks yra svarbus pasiekimų vertinimas ir mokinių įsivertinimas pamokoje. Humanitarinių dalykų metodinės grupės pirmininkė Inga Buivienė kalbėjo apie tai, kaip mokytojai planuoja mokymąsi, apie pagalbą mokiniui, jog šis sėkmingai savivaldžiai mokytųsi, tobulėtų, reflektuotų. Renginio metu taip pat aktyviai vyko darbas grupėse, kur pedagogai analizavo pamokos uždavinio formulavimo lygmenis. Metodinę patirties sklaidos dieną užbaigėme jaukia ir prasminga refleksija.
Dabartiniai mūsų mokiniai verčia pedagogus mokytis, neatsilikti, pasitelkti naująją edukologiją, savivaldį mokymąsi, eiti pirmyn. Pradėkime tuo, kad ugdymą orientuotume į kiekvieno mokinio asmeninę ūgtį, o asmenybės ūgties tikslas-brandi ir sėkminga mokinio asmenybė, kuri laikosi šių principų: pasirinkimo, pasitikėjimo, sistemingumo, augimo ir bendradarbiavimo. Kaip pasakytų Steenas Larsenas: „Niekas negali kitų ko nors išmokyti, bet mokytojas gali sukurti situaciją, kurioje moksleivis pats ko nors išmoktų.“
Gimnazijos metodinės tarybos pirmininkė Daiva Listauskienė